رییس سونی 'نوآوری' را در شرکتش زنده می‌کند؟


سال آینده سونی ساعتی را تولید خواهد کرد که صفحه و بند آن از کاغذ الکترونیک ساخته شده و می‌تواند به عنوان نمایشگر فعالیت کند.
وبسایت معتبر بلومبرگ گزارش داده که سونی سال آینده ساعتی را به بازار می‌فرستد که از کاغذ الکترونیک (e-Paper) ساخته شده است. 

گفته شده که سونی در این ساعت طراحی ظاهری را به عملکرد ساعت‌های پیچیده ای چون اپل واچ و سونی اسمارت واچ ارجحیت داده و از کاغذ الکترونیکی در صفحه اصلی و در بند آن استفاده خواهد کرد، بنابراین تمامی سطح این ساعت به عنوان یک صفحه نمایش عمل می‌کند.


کازوئو هیرای، مدیر اجرایی سونی

بلومبرگ ادعا کرده که این ساعت، نخستین محصول از بخشی جدیدی در سونی خواهد بود که رییس سونی آن را شخصا کنترل می‌کند. این بخش قرار است زنده کننده دوباره نوآوری در سونی باشد که اگرچه تاکنون دستگاه‌های محبوبی چون واکمن و پلی استیشن را به بازار فرستاده، اما مدت‌هاست که محصولی تحولی از آن دیده نمی‌شود.


سونی در اوایل سال برنامه ای را تحت عنوان Seed Acceleration Program معرفی کرد که به کارمندان این شرکت اجازه می‌داد با ارائه ایده‌های خود به افراد درون شرکت و یا خارج شرکت، برای به ثمر نشستن آن‌ها کمک مالی جمع آوری کنند.

حال بر اساس سندی که بلومبرگ مشاهده کرده، سونی از مرحله نخست این پروژه در ماه ژوئن 187 پرونده دریافت کرده که 80 مورد از آن‌ها به مرحله بعد راه پیدا کرده‌اند. 

اخبار مربوط به ترغیب نوآوری‌های داخلی پس از آن شنیده می‌شود که سونی به قصد کاهش هزینه‌هایش تولید تلویزیون و اسمارت فون ها را طی سه سال آینده کاهش خواهد داد. سونی قصد دارد تمرکز اصلی خود را بر روی بخش گیمینگ و سنسورهای دوربین خود بگذارد که در سال اخیر سودهای بزرگی را نصیب این شرکت ژاپنی کرده‌اند.

آیا سیاست‌های جدید می‌تواند باز هم شاهد اوج گیری سونی در دنیای تکنولوژی باشد؟